Nissan 200SX
S14 Silvia 500+LE, 600+Nm

Az SR20DET 1998ccm-es
motor főtengelye maradt gyári, blokkja első túlméretes
kovácsolt alumínium dugattyúkat, pro szériás I profilos
hajtókarokat, új gyári olajpumpát, vízpumpát, vezérműláncot
és feszítőt, gyári tömítéseket, új csapágyakat kapott.
A hengerfej portolva lett, új nagyobb szelepeket, erősebb
szeleprugókat, titán rugótányérokat nagyobb nyitású és
emelésű vezérműtengelyeket, állítható vezérmű kerekeket
kapott. Szívósor a jelentősen átváltoztatott
motorkarakterisztikához lett választva, nagyobb
pillnagószelepet, és nagyobb felső táplálású
befecskendezőfejeket, új üzemanyaghidat, állítható
benzinnyomásszabályzót kapott.
A turbó a gyárinál jóval nagyobb dupla golyóscsapágyasra
lett cserélve, ezért át lett helyezve alulról felülre az új
rozsdamentes leömlő segítségével. A turbó külső
wastegate-esre lett átalakítva, és az áthelyezett turbóhoz
lett igazítva a downpipe. A légtömegmérő a gyárinál kétszer
nagyobb keresztmetszetűre lett cserélve.
A víz hűtése a gyárinál vastagabb aluhűtő, és egy belülről
állítható dupla elektromos ventillátorral lett megoldva. Az
olaj hőmérséklete egy termosztátos olajhűtővel, és egy jóval
nagyobb bordázott felületű löttyenésmentes alukarterrel van
normál keretek között tartva.
A motor vezérlését a gyári komputer végzi, melyet egy menet
közben valós időben módosítható memóriapanellel bővítettünk,
azt műszereink segítségével teljesen egyedileg
felprogramoztuk. Ki lett egészítve az ECU egy állítható
Gizzmo rajtelektronkiával, melyet a kétfokozatú állítható
shift light segítségével bármikor könnyedén átállíthatunk a
kívánt fordulatszámra. Kapott egy pár új műszert, így
egyszerre figyelni lehet menet közben a benzin levegő
keverék arányt, a kipufogógáz hőmérsékletet, olajnyomást,
olajhőfokot, turbó nyomást. A turbónyomás belülről
szabályozható.
A jelentősen megnövekedett teljesítmény miatt kapott egy új
300ZX Twin Turbó váltót short shifterrel, melyet egy
átalakító segítségével raktunk fel, kapott egy hatágú
szinterkuplungot szettet, K-Sport teljesen állítható
futóművet, Greddy merevítőket.
Elöl Porsche hátul 300ZX fékek vannak.
A teljesítmény egyenlőre csak 6000 fordulatig lett lemérve.
A méréskor még igen friss volt a motor, kíméltük a nagy
terheléstől. A zöld és a kék a teljesítmény és a nyomaték
1,1báron, a lila és piros pedig 1,6báron. Jól látszik, hogy
minden görbe még tovább emelkedne





|